Brouwer2China.reismee.nl

SHANGHAI here we come!

Van op de fiets naar de SPAR in ons eigen kleine 3000 inwoners tellende dorpje naar rondsjouwen in de metro van een metropool met 24 miljoen inwoners is best wel....raar!

Gelukkig ging die overgang vrij geleidelijk. Er zat een 10,5 uur durende vlucht tussen van Schiphol naar Shanghai Pudong. Gelukkig een heel voorspoedige reis. Weggebracht door pa Brouwer, bovendien ook nog uitgezwaaid door opa en oma Boen, relaxt door de douane, geen koffers kwijt of te zwaar, geen vertraging, geen turbulentie, geen schetende chinezen naast ons in het vliegtuig (wie was het dan?!?!), een lekkere warme maaltijd en voor sommigen best een goede nachtrust. Voor Jasmijn was het de eerste keer dat ze bewust in het vliegtuig zat en op wat beweegbenen en te weinig slaap na, vond ze het geweldig. Koptelefoon op, films kijken, lekker bikken van alles wat de stewardess je voorzet. Bij het opstijgen en dalen JUIST naar buiten kijken, is juist cool (ik zit nu op mijn bed nog te deinen...) Ik zeg: ze kan er aan wennen, ze wordt een pro.

In Shanghai kregen we een klef en en warm welkom. Klef door het klimaat (later in de middag kwam er nog een flinke onweersbui en die HIELP NIET. Zo klef dus). Warm door onze gids Daisy, die al met een bordje klaar stond en direct een transferbusje regelde. Na een dutje en even opfrissen was de puf om vandaag nog wat te ondernemen eerst even weg, maar Daisy was vastberaden en gelukkig maar. Ze heeft dan misschien de kortste benen van alle volwassenen, rap en kordaat loodste ze ons door de stad, regen of onweer, het boeit haar niets. We hebben samen lekker gegeten met uitzicht op de rivier en heel veel lichtjes, genoten van alle wolkenkrabbers in alle kleuren van de regenboog, de geur van een stad met 24 miljoen inwoners opgesnoven (...) en drie eksters (Fleur, Merel en Jasmijn) verheugen zich nu al op HET GROTE SHOPPEN. Zoveel winkels, zo lang open, je wordt er bijna emotioneel van :-). Dat vraagt een topconditie morgen.

Dat gezegd hebbende...zowel links als rechts van mij liggen er al twee Brouwers te snurken, misschien dat voorbeeld toch maar volgen!

Foto's staan op diverse camera's dus die uploaden wordt even een ander verhaal. Later zeg maar.

Groetjes vanuit China!

Almelooo

Yesss, veilig aangekomen, dat is alvast één! En nu vakantie vieren maar, en genieten allemaal! En graag elke dag zo'n leuk stukje, dan hebben wij ook wat! Groet'n

David en Keletso

Hee Jasmijn, super gaaf hè in het vliegtuig! Welke film heb jij gekeken? Wij liggen hier helemaal in een deuk om die 'geurende' chinezen :-) Doet ons aan een uitzending van Huisje boompje beestje denken, ken je die?
Veel plezier nog daar in China! En adios uit Colombia! Groeten David en Keletso

Hanneke

He familie in China,
en nu ben ik aan de beurt. Wij terug uit Zwolle (ook best bijzonder) en morgen ga ik al jullie verhalen lezen. Ik heb er nu al zin in. X van zus