Brouwer2China.reismee.nl

één na laatste dagje.. ( gastblog door Fleurrrrrrr)

Hallo Allemaal! Vandaag ga ik (Fleur) even een leuk "gastblogje" schrijven :)

HIEPERDEPIEP HOERA voor Erwin! vanochtend om half negen stonden we voor de deur. Inclusief ballonnen, toetertjes, en cadeaus. Luid zingend gingen we de kamer binnen en papa helemaal verrast. Nou dat is nog eens leuk wakkerworden. Papa's zakmes was afgepakt de vlucht van Guillin naar Yangshuo, echt heel zonde. Dus wat gaven Peter en Pauline? Een geweldig mooi nieuw mes. Haha, helaas dit keer maar met één mes erin maar alsnog. Na het ontbijt ( dit keer had ik een goed warm eitje gescoort ), werden we opgehaald door Forest onze gids. ( papa kreeg nog een cadeau van het resort. Een kaart met daarin een felicitaite in het Chinees, Engels en Russchisch.)

We moesten zo ongeveer een uurtje rijden naar Monkeyeiland. ( toen wij appart van Peter, Pauline en Jasmijn gingen, waren we ook naar een 'monkey key mountain' geweest... geen monkey te bekennen. We verwachtten er dus niet heel veel van ofzo) Toen we uitstapten waarschuwde Forest ons nog voor de lange rij die er kon staan. Soms moest je volgens haar soms wel 40min wachten. Forest kon gelijk doorlopen naar de kassa. We gingen met een kabelbaan naar boven. WIj met z'n 4tjes en PPJ+ gids. Toen we boven aan al door het poortje heen liepen zagen we al gelijk een aap. Er waren SUPER veel apen. Echt leuk. ( Beter dan die monkey key mountain dus ) We kregen van Forest niet heel veel de tijd om te kijken want we moesten verder naar een één of ander 'circus'. Het was knap hoor.. die aapjes die op fietsen rijden en zelfs een geit die over een hele smalle balk loopt. Toen moesten we weer snel door naar een blijkbaar grappig toneel stukje. Nou ik heb niet echt gelachen, maar al die chinezen lagen helemaal in een deuk. ( ik ben misschien toch wel echt meer Nederlander dan Chinees). Nou dat was het. We gingen weer naar beneden met de kabelbaan. Het was wel een beetje aan de korte kant, maar er waren wél apen, en daar gaat het om.

Op de heen weg kwamen we een warenhuis in de vorm van een pineapple tegen. Op de terugweg werden we daar afgezet. Op dringend verzoek van de 'dames'. Ik wist daar een nogal "skillse" powerbank te scoren in de vorm van een iPhone 6, en Pauline ook nog een armbandje met jade. Merel wilde nog graag voor de grap een paar hele hoge hakken passen. In China hebben mensen kleinere maat dus Merel vond zo haar maat. He-le-maal blij. Haha, oké eerlijk... het stond haar wel hoor :) Daarna liepen we terug naar het resort.

Omdat het natuurlijk Erwins verjaardag was/is. Trakteerde hij op een héérlijk avond eten. Voor de laatste keer Chinees. Peter en papa zochten wat mooie, levende, vissen en garnalen uit. Hopaaaa de pan in, en dan heb je hem op je bord liggen.. het was heerlijk. Jasmijn was helemaal weg van die vis. Toen we uitwaren gegeten, namen ze nog een borrel. Naast ons was er een groep Chinezen ook lekker aan de drank geweest... zoo die hadden volgensmij nét wat teveel op... Maar lachen man, gingen ze helemaal mee zingen met de muziek. ( Nogal vals maar alsnog ) Echt grappig. Op de terugweg naar het hotel kreeg papa zijn welverdiende Kokosnoot, mét rietje. Het smaakt beetje appart.. maar niet vies. Daarna lekker terug.

Nu sluit ik dit 'gastblog' af want ik ga lekker slapen ;) hier is het al kwart over elf s'avonds. Morgen nog even zwemmen in de zee.. en dan terug naar Nederland. Byeeee :)