Brouwer2China.reismee.nl

Laatste dag Yangshuo

Het is ongelofelijk dat deze week in The Giggling Tree alweer om is. Vandaag worden we om 12.00 uur opgehaald voor een rit naar het vliegveld van Guilin, waar we het vliegtuig pakken naar Hainan voor de laatste paar dagen bountystrand. Niet dat we nog zon nodig hebben... De snelle bruiners onder ons zijn al poepiebruin en de rest loopt met rode randen die beter uit de zon kunnen blijven, maar we hebben er zin in!

Gisteren nog een leuke laatste dag ervan gemaakt. Behalve voor Peter die zich helaas nog steeds niet fit voelt. Vervelend met deze hitte, die je soms ook wel echt je adem beneemt. Hij deed het dus maar kalm aan. Jasmijn, Merel en Fleur hadden het ook begrepen. Hun eis: er wordt niet meer bewogen tenzij het in het zwembad is! Gelijk hadden ze. 'S middags nog wel even een cursusje waaiers schilderen meegepakt, omdat er anders wel heel weinig Chinees aan deze vakantie is.

Erwin, Eshter en ik waren vastbesloten om 'nu het nog kan' wat 'lokaal China' op te snuiven, dus voor het laatst een paar fietsjes gehuurd. Een mooie tocht, af en toe een beetje off the road...Bijkomend op een terrasje direct besprongen door Chinezen die ons een tochtje met een bamboevlot probeerden te verkopen. Helaas, wij komen uit Nederland. Wij fietsen (al is de gevoelstemperatuur inmiddels 50 graden...). Kortom: bekaf terug en nog een paar extra rooie randen erbij. Maar.. wel weer een mooie tocht.

Gisteravond deze week in stijl afgesloten met een bezoek aan de wereldberoemde outdoor lichtshow met verlichte karstbergen als decor. De show was mooi (ook al begrepen we geen bal van het verhaal), maar mensen kijken en dan vooral het commentaar van onze Chinezen op het soms rare gedrag van de 4000 andere Chinezen op de tribune (rochelen, alles onscherp filmen en ondertussen vergeten te genieten van de echte show, halverwege alvast massaal vertrekken) was onbetaalbaar. De Muppets hadden twee commentatoren, wij drie! Ze zijn toch echt Hollanders hoor! Geen twijfel mogelijk!

Lieve familie!
Wij genieten vanaf ons bountystrandje ;-) van jullie verhalen! Al zijn de buikklachten natuurlijk minder leuk... ik (J) weet er alles van :-(. Hoop dat jullie allemaal weer heeeeel snel fit zijn en nog heerlijk kunnen genieten van Hainan!! Goede vlucht!
Hasta luego!
Lieve groetjes van ons

Lieve familie!
Wij genieten vanaf ons bountystrand ;-) van jullie verhalen! Al zijn de buikklachten natuurlijk minder leuk... ik (J) weet er alles van :-(. We hopen dat jullie weer heeeeel snel allemaal fit zijn en heerlijk kunnen genieten van Hainan! Goede vlucht!
Hasta luego!
Lieve groetjes van ons alle 4

Schaikjes

Oh sorry internet is hier zo traag dat het leek of het bericht niet geplaatst werd ;-) Nou ja, het is dubbel gemeend zullen we maar zeggen :-)

Brunsveld

Wat leuk geschreven weer!!!!! Geniet ervan. Die vijftig graden gevoelstemperatuur lijkt mij persoonlijk minder...... Een zee in de buurt is dan heerlijk. Niet te bruin of te rood worden en bij terugkomst gauw weer wat Chinees halen bij de buren. Gr. uit Zutphen