Brouwer2China.reismee.nl

Shanghai in 24 uur

Zweet, plak en vieze luchten. Het resultaat van 24 uur Shanghai! Maar we zouden deze miljoenenstad tekort doen als we het daarbij laten. Het is nu 23 uur, na een laatste drankje in de lobby van het hotel met z'n allen zijn we nu weer terug op onze kamer. Eerste levensbehoeften: douchen, nog een keer douchen en slapen. Wat een intensieve dag! Vanaf 10.00 uur heeft Daisy ons de stad door 'gegeseld' op haar eigen charmante wijze. Eerst 'even' twee chinese simkaarten kopen, zodat we de rest van deze week niet voor 8 euro per minuut maar voor lokaal tarief contact kunnen houden met Erwin en Esther, en daarna HUP: de metro in! Waar we allemaal geweest zijn? Geen idee! Veel oude wijkjes gezien, veel groene lanen met Platanen, veel winkeltjes, het Franse kwartier, een Chinese lunch met airco en ballen met soep( net andersom, uitleg volgt) de specialiteit van Shanghai, heel erg lekker!. Daarna weer in de benen, door weer een oude wijk van Shanghai en een oude Chinese tuin, samen met 35 mijoen andere toeristen, waarvan er slechts 1 met mij (Pauline) op de foto wilde (heel begrijpelijk, want blond). Fleur had de beste deal, een selfistick voor slechts 12 Yuan, Peter probeerde 2 waaiers voor 15 te scoren maar helaas, no discount, no discount en Jasmijn heeft tenminste echte eetstokjes van The Minions! Yeah!!! Vervolgens naar DE place to be in Shanghai, the Bunt. een soort promenade met een fenomenaal uitzicht op de skyline van Shanghai. Mooi voor een paar family shots. Door de Kalverstraat naar de metro voor het laatste event van deze dag: de one and only acrobatenshow. Heerlijk zitten en genieten van het spektakel. Echt prachtig! Pff, 100.000 indrukken rijker. Vannacht even de onnodige indrukken van de 'harde schijf' wissen (bijvoorbeeld al die verschillende chinese gezichten, toch wel). Morgen vertrekken Erwin en Esther met de meiden als eerste richting Hainan. Wij later op de ochtend richting Nanning. Een paar dagen zonder elkaar! Zou het lukken? Het is namelijk veel te gezellig!

Groetjes,

Peter, Pauline en Jasmijn

P.s. naschrift van Jasmijn: het was HEEL erg ver lopen en 'best' warm. Doei!

fam Lijnkamp

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en dat het zo gezellig is met elkaar! Veel plezier verder! Groetjes Chris en Jolanda zonder kids want die zijn logeren.

Fam.Toet

Geniet ervan en mooi om op deze manier jullie reis te volgen.
Groetjes,Arno, Pauline, Gabriëlle, Isabel en Yaël.