Brouwer2China.reismee.nl

Guiping deel 3

Oké, dus half vijf opnieuw verzamelen in de lobby van het hotel. Poging 2 voor de coffeebar met echte koffie. De gids stelt voor om een taxi te pakken maar er blijkt geen taxi te zijn die ons wil rijden, behalve als we veel meer betalen. De gids vindt dat een slechte houding, wij ook, dus go with the flow, we gaan lekker lopen. Terwijl we onderweg zijn stopt er een autoriksja naast ons. Een vent met een aardige kop. Tuurlijk wil hij ons brengen, voor het gewone tarief. Tuurlijk stappen wel in, dit willen wel meemaken!

We worden keurig afgeleverd in de buurt van de coffeebar die nu gelukkig open is. Een grote verrassing. Het is echt een gaaf stekkie. In een onooglijk steegje maar superleuk en modern ingericht, met een hele aardige eigenaresse en.... heerlijke koffie! We kletsen lekker met de gids en met de eigenaresse, die westerse sociologie heeft gestudeerd, wat de westerse inrichting en muziek verklaart. Het is zo gezellig dat ze vraagt of we ook wat willen eten. Ze is manager geweest bij de pizzahut en pizza's maken is haar hobby. Jasmijn fleurt helemaal op. Terwijl we wachten op de pizza raken we verder aan de praat. Ik vertel haar dat haar coffeebar een beetje als thuis voelt zo ver van huis, door de inrichting en de sfeer. Ze vraagt of Jasmijn misschien wil zien hoe een normaal Chinees huis er van binnen uit ziet want ze woont dichtbij. Leuk! We lopen samen met de gids met haar mee en mogen haar huis zien en ontmoeten haar moeder. Wat een leuk contact met leuke mensen in Guiping. 10x leuker dan met tig duizend mensen door een toeristische straat lopen! Ondertussen is de pizza klaar en kunnen we aanschuiven. Het smaakt heerlijk en Jasmijn, die uiteindelijk toch nog voor een clubsandwich heeft gekozen, eet zich tonnetje rond. Na deze heerlijke maaltijd wandelen we relaxed terug naar het hotel. Onderweg proberen Chinese tienermeisjes in hun beste engels een praatje aan te knopen. Veel gegiechel erbij.

Hmmmm, wat een leuk einde van wat begon als een hectische dag. Veel mooie herinneringen verzameld in Guiping voor Jasmijn! Morgen vroeg uit de veren. Dan gaan we met de trein naar Guilin en begint wat wij de relaxvakantie noemen!

Barbara en Robert-Jan

Go with the flow, relax, Brouwertjes. Wat een genot om te lezen en mee te kijken. Af en toe de hik van de lach. Chill.