Brouwer2China.reismee.nl

Guilin

Nu is de vakantie echt begonnen! We hebben een paar hele mooie dagen gehad in Shanghai, Nanning en Guiping maar ook veel gereisd en soms hadden we een vol programma. Al met al heel veel indrukken. Vanaf vandaag 'hoeven' we even een paar dagen niets en kunnen lekker zelf bedenken wat we gaan doen! Heerlijk!

Gisteren moesten we nog vroeg uit de veren. Om 06.00 uur opstaan, inpakken, ontbijten (wat nu best lekker was...), afscheid nemen van de nanny en dan om 08.15 met de stadsbus vanuit het hotel in Guiping naar het treinstation. Van daaruit met de hogesnelheidstrein naar Guilin, een comfortabele reis van 3 uur met onderweg veel te zien. Buiten een mooi bergachtig landschap en soms een paar enorme steden, binnen een paar hele schattige chinese kinderen... En natuurlijk hadden we ook alle tijd voor een potje Unoooo!

In Guilin zijn we met de taxi naar het hotel gebracht. En wat voor hotel! Het zal vast de enige keer in ons leven zijn dat we in zo'n over the top 5 sterren hotel zitten. Het is gigantisch, met als extra publiekstrekker een kunstmatige waterval die elke avond tien minuten lang van de top van het hotel naar beneden stroomt. Hoe kitsch wil je het hebben? Het staat zelfs in het Guinness Book of Records...

Gistermiddag (na het inchecken en opfrissen) en vandaag lekker zelf rondgewandeld in de stad met een camera op de buik (doen de chinezen ook als ze in Nederland zijn :-)). De gids die vanaf Nanning met ons mee was, woont in Guilin en is even vrij. Dat gunnen we hem van harte want zijn vrouw is hoogzwanger... Zelf kunnen we ook wel zien dat Guilin echt een prachtige stad is. Heel groen, veel water, rondom karstbergen, palm- en bananenbomen en tropische bloemen in de parken. Gaaf! Daardoor ook wel supertoeristisch. Bussenvol toeristen (vooral Chinezen) rijden af en aan.

Straks komt er als het goed is een speciaal busje aan... Die met de familie van Maaren erin! Zij koppen vandaag een treinreis van 10 uur weg om in Guilin te komen. Ook zij hebben de afgelopen week een intensief programma gehad. De komende twee weken maken we er een relaxte vakantie van met elkaar. Jasmijn kan niet wachten tot ze er weer zijn. Ze heeft er nu al zin in om Merel het HELE hotel te laten zien. Ze vindt alles te gek!