Brouwer2China.reismee.nl

Guilin deel 2

We zijn weer compleet! Gisteren rond half zeven reed het geblindeerde taxibusje met de familie van Maaren voor bij het hotel. Hoewel Jasmijn en ik ze nog niet konden zien, wisten we gelijk wie er in het busje zaten toen we iemand op de ramen hoorden bonzen en keihard Jasmijn! hoorden roepen. Merel vond het dus ook leuk om haar vriendin weer te zien!

Na inchecken en opfrissen eerst samen gegeten in het hotel, ondertussen natuurlijk alle verhalen uitwisselen. Daarna nog even de stad verkennen. Zwoel avondje, alles prachtig verlicht, half Guilin op straat, lekker flaneren. We hebben onze ogen weer uitgekeken en Jasmijn is een paar nieuwe All Stars rijker. Nou Peter en ik nog, dan kunnen we een clubje beginnen :-)

Vandaag eerst lekker uitgeslapen, rustig ontbeten en en koffietje op de kamer gedronken met Nederlandse stroopwafels erbij. Ondertussen de fotoos en filmpjes kijken bij de verhalen.

Vanmiddag weer de stad in. We waren te laat op om nog met een excursie mee te gaan en het was 2,5 uur rijden om zelf met een taxi ergens in de natuur te komen, dus zijn we maar op eigen houtje naar de Guilin Solitary Beauty Peak gelopen. Een soort park/paleistuin van vast een belangrijke dynastie (...), met als topattractie een karstberg met mooi uitzicht. 176 treden omhoog bij iets van 33 graden, op het warmst van de dag.... Omdat het park ook niet echt een topper was (gevoel: uitje van vroeger, met je ouders mee naar een abdij terwijl je eigenlijk wilt zwemmen....) sloeg de meligheid toe. Maar.... wel een van de herkenningspunten van Guilin, dus check! Gedaan!

Nu even lekker relaxen, de meiden zijn zwemmen op de vijfde etage (met badmuts, hihi), Erwin en Esther zijn nog even naar de Elephant Peak waar wij gisteren al waren, Peter doet een dutje en ik... schrijf dit blogje. Vanavond lekker samen chinees eten, misschien nog een massage voor 12 euro, nog wat souvenirs kopen misschien, kortom: nog even lekker genieten hier. Morgen zoeken we de rust op van het platteland van Yangshuo. Ook een lekker vooruitzicht!

Schaikjes

Ni hao familie Brouwer!
Wat is het daar mooi in Guilin! En Jasmijn, we vinden het zo knap dat jij met stokjes kunt eten! Keletso heeft het ook geoefend met 2 rietjes, maar ja... viel niet mee ;-)
Veel plezier daar nog met z'n allen!!
Saludos de Colombia (nu in koffie gebied)
PS Wanneer krijgen we een foto van de dames met badmuts te zien :-) :-)