Brouwer2China.reismee.nl

Nummer 3 en nummer 4

Je ontkomt er bijna niet aan met zulke hoge temperaturen, ander eten en veel zwemmen... Esther en Peter weten er alles van wat dat met je buik doet, en sinds vannacht Jasmijn en ik ook. Natuurlijk hardstikke vervelend als er buiten zoveel te beleven, te zien en te zwemmen valt, toch blijven we vandaag maar een beetje in de buurt van onze kamer met airco en wc. Jasmijn ligt nu lekker te dutten, ik rommel wat rond op de kamer, een blogje schrijven moet immers ook gebeuren!

Ondanks deze ongemakken vieren we hier heerlijk vakantie. Misschien wat meer in/rond het guesthouse dan we vooraf bedacht hadden, maar bij deze temperaturen en hoge luchtvochtigheid is het echt geen straf om lekker in de schaduw met een boek en een zwembad binnen handbereik te relaxen. Ook hier in The Giggling Tree valt al zoveel te zien! Het is een komen en gaan van gasten, waaronder heel veel adoptiegezinnen, maar ook verrassend veel Chineze gezinnen. Omdat je allemaal de gezellige binnenplaats deelt, raak je makkelijk in gesprek. Zo kreeg Peter in no time een kleine chineze baby op schoot en kregen we van vier meiden (2x2 zussen) die een vergelijkbare reis heben gemaakt als wij, fruit aangeboden dat een van hen had meegekregen van haar pleeggezin dat ze hadden bezocht. 8 kilo drakenogen (een soort lychees)! Die kun je inderdaad maar beter uitdelen. Jasmijn had ook zoiets kado gekregen van haar nanny en er viel gewoon niet tegenop te eten! Grappig hoe de verhalen en ervaringen soms overeenkomen.

Omdat Peter gisteren nog niet helemaal in orde was zijn we met de rest op de fiets naar Yangshuo gegaan om te winkelen. Peter vond het geloof ik geen straf dat hij niet meekon. Gezellig op de fiets naast Jasmijn dwars door China! We waren het erover eens dat dat toch wel heel iets anders is dan de dijk en de Meentsestraat. Wat is het hier mooi maar ook wat een drukte in het verkeer! Toch hebben we nog geen aanrijding gezien (gelukkig). Zwaar bezweet weer terug in The Giggling Tree, bikini aan, zwemmen en door met relaxen. Een heerlijk dagje!

Om toch een beetje in het diarreethema te blijven: Erwin, Esther, Fleur, Merel en Peter zijn op dit moment naar een grot (lekker koel!) waar je ook een modderbad kunt nemen. We hebben er foto's van gezien. De associatie met wat lichamelijke ongemakken is iets te snel snel gemaakt. Het kan niet anders dan een shit-uitje worden :-) Ze hebben beloofd wat bagger mee terug te nemen. Joepie. Daar ontbrak het nog aan ;-)

Ondertussen vliegt de tijd hier om. Morgen is alweer de echte laatste dag hier, en we willen nog zoveel! Naar het openluchttheater in de avond, naar de Moonhill (Karstberg met gat...), we moeten nog een uitje met een bamboevlot inhalen... Of het allemaal gaat lukken is de vraag... Zondag vliegen we al naar de bestemming waar de meiden zich het meest op verheugen: Bounty (of Bueno) eiland Hainan...

Natuurlijk wordt er druk gefotografeerd en gefilmd. Bij onze jaarlijkse foto van het jaar wedstrijd (welke foto mag op het voorblad van het fotoboek) hebben Peter en ik geduchte concurrentie gekregen van Erwin. Die gaat zelfs om zes uur zijn nest uit om de mooie ochtendnevel op de karstbergen vast te leggen! Ja hoor eens! Een ding is zeker: de omgeving is hier echt prachtig. Af en toe moet ik even in m'n arm knijpen, fiets ik hier echt door deze mooie natuur? in CHINA?