Brouwer2China.reismee.nl

Yangshuo deel 2

De tweede dag in The Giggling Tree... Heerlijk vakantie vieren hier! Eerst maar eens uitslapen, lekker ontbijten en wat vage plannen maken. De jongste meiden willen natuurlijk zwemmen, maar als we de weervoorspelling mogen geloven, wordt dat sowieso een verplicht programma voor elke dag dus daar hoeven we geen dagvullend programma van te maken. De werkelijke temperatuur voor morgen staat bijvoorbeeld op 35 graden, maar de gevoelstemperatuur op ...44 en de dagen erna niet veel anders. Kortom: zwemmen wordt verplichte kost.

De meiden toch omgepraat en na wat geregel door Erwin allemaal een fiets. Twee tandems en drie losse fietsen. Het doel: een lekkere fietstocht van 2 uur maken langs de rivier, dan op een bamboevlot 1,5 uur terugvaren en dan het laatste stukje weer naar huis. De route kunnen we volgen aan de hand van een fotoboekje. Perfect plan, helaas niet helemaal gelukt. Het fietsen op zich was heerlijk, maar toch ergens een cruciale kruising gemist en Esther is al een paar dagen niet helemaal in orde. En als je dan te lang stil staat hoef je niet eens ziek te zijn om je beroerd te voelen. We besluiten om maar terug te gaan de boeking van de vlotten naar een andere dag te verplaatsen. Dan kan Esther lekker uitzieken, de meiden gaan juichend richting zwembad, ik ga van ellende maar even een wasje regelen (als er dan helemaal niets anders overblijft, is daar altijd nog de was...) en lees zowaar een boek uit en natuurlijk lekker lunchen. 's Middags doen Peter en Erwin nog een tweede poging met de fiets.... Off the road heeft een heel nieuwe betekenis gekregen... Kortom: een middagje met voor elk wat wils achter de rug die we hebben afgesloten met een heerlijke maaltijd onder de bomen!

Slaap lekker!

Edith

Veel plezier in the Giggling Tree, groeten aan Paulien en Karsten als ze er zijn. Succes met de foto fietstochten. Ook wij zijn vorig jaar behoorlijk verdwaald :-)
De massage kent Hans ook nog van vorig jaar hahaha, hij vroeg na 10 minuten al of het uur voorbij was ;-)
Geniet er lekker van!